donderdag 11 september 2014

Favoriete boeken top 10


Recent werd ik door diverse lieve mensen op Facebook uitgedaagd om mijn favoriete top 10 van boeken die het meeste indruk op mij hebben gemaakt op te stellen.
Ik nomineerde daarna mijn collega boekblogger Tessa om hetzelfde te doen, zij pakte dit heel erg leuk op en plaatste haar ultieme boekentop 10 op haar blog.
Dit inspireerde mij om hetzelfde te doen, in eerste instantie plaatste ik het lijstje alleen maar op Facebook, maar zo’n mooi lijstje moet gewoon op mijn blog gedeeld worden.
Wellicht kunnen andere er weer leuke leesideeën uithalen?

Aangezien ik meerdere keren uitgedaagd werd heb ik twee verschillende lijstjes gemaakt.
Eén top 10 van boeken uit verschillende genres en een top 10 met enkel thrillers, wat natuurlijk niet uit kan blijven als Thrillerlover.

Mijn top 10 van de boeken die het allermeest indruk op mij hebben gemaakt

1. Ooit zal ik je weer zien – Ellen LinaMet recht het allermooiste boek wat ik ooit gelezen heb. Deze boek heeft zoveel indruk op mij gemaakt, zo mooi geschreven, vol emoties en herkenning. Een boek wat ik nooit meer zal vergeten.

2. Herkenning – Gaby Sadowski
Een prachtige interactieve roman, boordevol herkenning, Gaby is diep onder de huid van de karakters gekropen.

3. Alleen Eva – Svea Ersson
Een schitterende psychologische thriller, die heel veel indruk op me heeft gemaakt. Svea Ersson is een van mijn favoriete thrillerauteurs.

4. Zonder Lisa Svea Ersson
Het vervolg op Alleen Eva, wederom een prachtige psychologische thriller.

5. Moordfamilie – Corinne Vlaminckx
Het thrillerdebuut van Corinne Vlaminckx, een boek met veel spanning een diepgang.

6. Zestig dagen – Gillian King
Een chicklit die veel meer is dan een standaard chicklit, een verhaal met veel humor maar ook veel heftige emoties, een boek wat me bij zal blijven.

7. DANSEN in de HEMEL – Michael Pilarczyk
De indrukwekkende debuutroman van DJ en presentator Michael Pilarczyk. Een prachtig verhaal over roem, rijkdom, zorgen en pure liefde.

8. Anders – Anita Terpstra
Een prachtige thriller die raakt en indruk maakt.

9. PAAZ – Myrthe van der Meer
Een psychiatrische roman, een boek anders dan alle andere boeken.  Een boek wat veel indruk op me heeft gemaakt.

10. Caleidscoop – Linda Jansma
Recent opnieuw uitgebracht onder de naam Kwetsbaar. Het thrillerdebuut van Linda Jansma en tevens het eerste boek wat ik van haar las. Het maakte me meteen fan van haar schrijfstijl. Ook haar overige boeken zijn absoluut de moeite van het lezen meer dan waard.

Mijn ultieme thriller top 10

1. Alleen Eva – Svea Ersoon

2. Zonder Lisa – Svea Ersson

3. Zeemansbruid – Judith Visser
Judith Visser is een geweldige auteur, koningin van de gruwelijke details, Zeemandsbruid is mijn grote favoriet van Judith Visser, boordevol ranzige sadistische scenes.

4. Moordfamilie – Corine Vlaminkx


5. Geraakt – Els Ruiters
Voor mij de ideale combinatie thriller in chicklit stijl.

6. Verdieping X – Kim Moelands
Een super spannende thriller die leest als een trein,

7. Vergeet mij niet – Anja Feliers
Een boek waar ik serieus over getwijfeld heb of ik het wel wilde lezen, gezien de heftigheid van het onderwerp. Een hartverscheurend verhaal wat zich in je hoofd nestelt en nog lang nasiddert.

8. Nelleke de Winter trilogie – Corine Hartman
Deel 1 Schone kunsten, deel 2 Tweede adem, deel 3 Open einde.
Voor mij de beste boeken van Corine Hartman, ik heb enorm van deze trilogie genoten.

 9. Anders – Anita Terpstra


10. Caleidoscoop – Linda Jansma

Wat valt jullie op aan mijn lijstjes?
Juist ja, allemaal Nederlandstalige auteurs bij mijn toppers. Ik ben gewoon gek op alle boeken en dan met name de thrillers van Nederlandse en Vlaamse bodem, op en top genieten.
Van de meeste boeken uit mijn top 10 of eigenlijk bijna een top 20 is een recensie terug te vinden op mijn blog.

Hopelijk heb ik jullie een beetje weten te inspireren met mijn lijstjes.

Liefs,
Kat

Geen opmerkingen:

Een reactie posten