zaterdag 1 februari 2014

De afgelopen maand, januari 2014


Dat was januari alweer, de eerste maand van het nieuwe jaar zit er alweer op, het is alweer februari.
De maand is ontzettend snel gegaan en met name de laatste week was erg bizar.
Deze maand heb ik het in vergelijking tot de afgelopen maanden rustig aan gedaan, dat was ook wel hard nodig.
Welke boeken las ik deze maand? En wat is mijn top 3 van deze maand? Lees snel verder...


In januari las ik in totaal 8 boeken.
Sharon Bolton –  Nachtmerries
Lotte Boot – Smiley
Jessica Sorensen – De redding van Callie & Kayden
Loes den Hollander – Dekmantel
Thiery Thielemans – Hotel Mama
Daniëlle Bakhuis – Wraak
Marelle Boersma – Ik volg je
Olga Hoekstra – Dodenweg

Ook begon ik aan Ik ben Pelgrim van Terry Hayes, een vooruitlees exemplaar van AW Bruna.
Ik ben Pelgrim verschijnt op 11 februari.
Vol enthousiasme begon ik aan dit boek, de eerste 30 pagina’s begonnen veelbelovend en ik was echt enthousiast. Helaas zakte het daarna vrij snel in voor mij en vond ik het langdradig en saai. Ik heb het 126 pagina’s de kans gegeven, maar ik kwam niet in het verhaal en begon het plezier in het lezen te verliezen. Aangezien het boek uit maarliefst 735 bladzijdes bestaat ben ik bij mezelf te raden gegaan wat ik het beste kon doen? Aangezien het een recensie-exemplaar betreft en er een blogtour aan verbonden is, kon ik het niet maken zoals je met een eigen boek zou doen, om het aan de kant te leggen. Maar om nog ruim 600 pagina’s door te worstelen zag ik ook niet zitten, dus besloot ik de uitgever op de hoogte te brengen en iemand te gaan zoeken die het boek in mijn plaats wilde lezen. Het gebeurd me niet vaak,in al die maanden pas één keer eerder met een manuscript wat ik mocht proeflezen, maar soms kun je het mee maken dat een boek je gewoon echt niet aanspreekt en je er gewoon echt niet doorheen komt. Van zo’n boek schrijf ik dan ook geen recensie, want van een boek wat je niet uitleest kun je geen goede recensie schrijven.
Gelukkig vond ik iemand die het boek heel graag wilde lezen en een recensie voor mijn wilde schrijven. Inmiddels heb ik een prachtige recensie van haar ontvangen, welke op 13 februari op mijn blog verschijnt. Zij heeft het boek met veel plezier gelezen, kan ik alvast verklappen, voor de rest moeten jullie nog even afwachten. Ik hoor verder ook veel positieve geluiden over dit boek. Zo zie je maar weer hoe smakken verschillen en dat is maar goed ook, anders werd het wel heel saai.

In januari las ik veel verschillende genres boeken, thriller, gebaseerd op waargebeurde verhalen, Young Adult en New Adult. Afwisseling, daar hou ik van.

Mijn top 3 van januari:
Lotte Boot – Smiley
Olga Hoekstra – Dodenweg
Loes den Hollander – Dekmantel

Dodenweg van Olga Hoekstra las ik gisteren uit, ik ben druk bezig met het schrijven van een recensie, deze volgt binnenkort, evenals die van Ik volg je van Marelle Boersma. Ik kan alvast verklappen dat ik razend enthousiast ben over Dodenweg. Wat een super boek, ik kijk enorm uit naar het tweede deel wat in juni verschijnt.

Ook deze maand liggen er weer een hoop mooie boeken op mijn te wachten, waarvan ik uiteraard recensies van zal schrijven. Welke dat zijn, dat verklapt ik in een volgend blogartikel.

Veel leesplezier allemaal.

Liefs,
Kat

3 opmerkingen:

  1. Normaal lijkt januari altijd zo lang te duren, vooral na zo een drukke decembermaand, maar ook ik vond het toch best snel voorbij is gegaan.

    Goed dat je niet door bent gaan worstelen met een boek wat je niet aanspreekt en het doorgeeft. Lezen moet natuurlijk leuk blijven. En inderdaad smaken verschillen.

    Op na de recensie van februari ik ben benieuwd!

    Debby
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen, Kat. En dat is alleen maar goed. Graag gelezen !

    BeantwoordenVerwijderen