dinsdag 3 december 2013

De afgelopen maand, november 2013


Schreef ik een maand geleden nog dat het Herfst echt aangebroken was, nou ondanks dat het nog niet eens officieel Winter is, is hij toch al in volle gang aanwezig. Vannacht heeft het alweer gevroren, een zit een mooi ijslaagje op de autoramen.
Het is alweer december, de maand van de lampjes en gezelligheid en vooral de maand van de vrije dagen en die zijn natuurlijk altijd meer dan welkom.

November was wederom een drukke maand en stond nog steeds in teken van de verhuizing en dat zal nog wel even zo blijven, we zijn namelijk nog lang niet klaar, alles moet namelijk tussen de drukke werkzaamheden door. We zijn druk geweest met schilderen, schilderen en nog eens schilderen. En dan moet er nog behangen worden, etc.
Zakelijk gezien is het erg druk geweest, beurzen gedraaid, voorlopig hebben we nu even beursvakantie en daar ben ik hard aan toe, want door alle drukte ben ik mezelf een beetje voorbij gerend. December zal zakelijk gezien ook nog wel een hele drukke maand gaan worden, maar daar hoor je mij niet over klagen.

November was een goeie leesmaand, ik heb in totaal 8 boeken gelezen, waarvan ik heb genoten.
Waar ik heel trots op ben is dat ik het boek Alex van Pierre Lemaitre mocht pre-readen, dat was erg leuk om te doen.
Eindelijk mocht ik Wreed, het nieuwste boek van Mel Wallis de Vries lezen. Ik had zo’n zin om in dit boek te beginnen, heb er een jaar naar uitgekeken en ze heeft me niet teleurgesteld.
Leuke ervaring ook, mijn dochters vinden haar boeken ook helemaal geweldig, dus we zijn met zijn drieën aan dit boek begonnen.
Mijn favoriet van de maand november, dat is wederom een lastige, ik las namelijk zoveel mooie boeken en heb een aantal nieuwe veelbelovende auteurs ontdekt, dat kiezen bijna onmogelijk is.

Mijn top 3 dan maar:
Wreed – Mel Wallis de Vries
In het duister – Marleen Ekelmans
Val – Tupla M.

In december kunnen jullie natuurlijk weer nieuwe recensies verwachten, er liggen weer een aantal mooie exemplaren op mij te wachten, welke dat dan zijn vertel ik in een volgende blogpost.

Op dit moment lees ik Schaduwdochter van Anita Larkens, ik ben er pas net in begonnen, kan er nog niet heel veel over vertellen, alleen dat Anita een fijne schrijfstijl heeft en dat het boek iets pakkends heeft waardoor je door wilt blijven lezen. Binnenkort mijn recensie online.

Veel leesplezier allemaal en geniet van de Feestdagen.

Liefs,
Kat

4 opmerkingen:

  1. De winter komt er aan. Zag al de sneeuwvlokken op de weersvoorspelling, gelukkig kunnen ze niet zover vooruit voorspellen. Want dat mag van mij nog zeker 2 weken duren.

    Het is inderdaad nog druk druk bij jullie. Gelukkig heb je ook tijd kunnen vinden om te lezen, heel belangrijk die ontspanning.

    Ook voor jullie geniet van de Feestdagen, heerlijk rustig aan doen!

    Debby
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Deb,

    Jij bent snel :-)
    Van mij mag die sneeuw ook nog heel lang wegblijven. De meiden maakten zich al druk omdat we nu verder van school wonen, hoe dat nu moet als het sneeuwt en ze niet kunnen fietsen, tis nog best een eindje lopen van school naar huis. Vanochtend moesten ze de surprises meenemen naar school dus zijn ze met de auto. Dus laat maar wegblijven die sneeuw. Al is het natuurlijk wel een prachtig gezicht een hele witte wereld.

    Kan er niet over uit hoe snel de dagen en maanden voorbij vliegen, voor mijn gevoel is het nog maar begin november, tja.

    En dan mag jij nu fijn de drukte in, voor mijn gevoel is onze verhuizing nog maar zo kort geleden. Dus weet wat je doormaakt. Veel succes met inpakken. Maar alles voor een goed doel he?

    Thanks, jij ook.

    X
    Kat

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt een geweldig drukke tijd achter de rug, Kat. Ik kijk weer uit naar deze donkere maanden die er aan staan te komen. Veel feesten en gezelligheid, maar daarna moet het ook weer heel vlug lichter worden. Geniet van het leven en van het lezen. Warme groet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als je het zo allemaal opschrijft dan klinkt het wel heel druk he. Vind altijd van mezelf dat ik me niet moet aanstellen en dat het allemaal wel meevalt. Maar merk het nu wel heel goed aan mijn lijf hoor, ben natuurlijk al chronisch ziek dus het wel allemaal al niet zoals ik het wil, maar nu met de drukte en de kou, alles doet zeer, heb net mijn 'beste vriend' (pijnstiller) alweer achter mijn kiezen.

    Jij ook Mieke.

    Liefs,
    Kat

    BeantwoordenVerwijderen