vrijdag 20 december 2013

Blogtournee en nieuwe boeken

Eventjes een blogje tussendoor, even geen recensie.
De komende tijd zal het eventjes wat rustiger zijn op mijn blog dan jullie van mij gewend zijn, dat komt niet omdat ik niet lees, integendeel! Ik ben juist heel hard aan het lezen. Maar van de boeken die ik momenteel lees verschijnen de recensies pas over een tijdje op mijn blog, maar dan hebben jullie nog iets om naar uit te kijken.
Ik zal proberen om tussendoor ook nog wat andere recensies of blogjes online te zetten. En jullie kunnen me altijd volgen via de bekende Social Media als Twitter en Facebook accounts.


Momenteel lees ik Vuurproef het debuut van een nieuwe auteur Carina van Leeuwen.
Vuurproef is het eerste deel van een nieuwe serie Unit Plaats Delict.
Carina van Leeuwen is in het dagelijkse leven forensisch expert bij de Amsterdamse politie.
Vuurproef verschijnt op 14 januari 2014 bij A.W. Bruna.
Ik doe mee aan de blogtournee van Not Just Any Book en mag het boek door middel van een vooruit exemplaar alvast lezen samen met een aantal andere collega bloggers.
Vanaf 14 januari 2014 verschijnen onze recensies online.

Forensisch rechercheur Renee Spaan houdt van haar werk, maar sinds haar levenspartner zelfmoord pleegde houdt de dood haar regelmatig uit haar slaap. Een nieuwe zaak bezorgt haar nog meer kopzorgen: ze moet het lijk van een onbekende man die op een Haags rangeerterrein is doodgeschoten en in brand gestoken identificeren. Het onderzoek voert Renee en haar team naar een verlaten villa, waar ze behalve kogelhulzen iets veel gruwelijkers vinden.
De verbrande man blijkt algauw een vermiste Haagse crimineel te zijn, en het lijk in het huis dat van zijn ex-vriendin. Maar daarmee begint het pas… Wie doodde wie, en waarom? Er is nauwelijks personeel om alle onderzoeken uit te voeren, Renees eigen chef en de Officier van Justitie werken niet mee en veel sporen lopen dood. Regelmatig blaast ze stoom af: overdag met hardlopen, ’s avonds door bij het eethuisje van haar tantes Dora en Tilly aan te waaien, en ’s nachts door woedend haar eigen huisraad kort en klein te slaan. Wanneer komt alles weer goed?

En daarna staan er nog twee boeken gepland.

Nachtmerries het nieuwste boek van de Engelse auteur Sharon Bolton.
Het boek verschijnt op 14 januari 2014 bij A.W. Bruna en ik mag het dankzij Not Just Any Book alvast lezen door middel van een vooruit exemplaar. Tussen 14 en 28 januari 2014 kun je de recensies van mij en mijn collega bloggers online verwachten.

Wat als je ergste nachtmerrie werkelijkheid wordt?
De universiteit van Cambridge wordt geteisterd door verontrustend groeiend aantal zelfmoorden van studenten. Rechercheur Mark Joesbury leidt het onderzoek en moet meer slachtoffers te voorkomen. Daarvoor zet hij de jonge en gedreven politieagente Lacey Flint in, die undercover als onzekere studente in het campusleven duikt…
Alleen psychiater Evi Oliver weet wie Lacey echt is, omdat zij ook onderdeel uitmaakt van het onderzoek. Langzaam ontdekken ze een verschrikkelijke trend en als Lacey dezelfde afschuwelijke nachtmerries krijgt als die waarvan de zelfmoordslachtoffers voor hun dood last van hadden, wordt duidelijk dat zij de volgende is.

Ik ben PelgrimIk ben Pelgrim het debuut van Terry Hayes verschijnt op 1 februari 2014 bij A.W. Bruna.
Ik ben Pelgrim wordt omschreven als dé thriller van 2014, ik ben reuze benieuwd en mag dit boek door middel vaan een vooruit exemplaar lezen. Het boek heeft maarliefst 736 pagina’s, het is echt een flinke pil, waarvan je amper weet hoe je hem vast moet houden.
Ook voor Ik ben Pelgrim wordt een blogtournee georganiseerd, in februari verschijnen kun je de recensies van mij en mijn collega bloggers online verwachten. Mijn recensie staat gepland voor 13 februari 2014.

Pelgrim is de codenaam van een man die niet bestaat.
De geadopteerde zoon die uitgroeide tot een van de beste spionnen. De regisseur van een uiterst geheime eenheid binnen de Amerikaanse spionagedienst. Een man die, voordat hij van de aardbodem verdween, het ultieme boek schreef over forensisch onderzoek.
Het is datzelfde boek dat hem een jaar later in een obscuur hotel in Manhattan doet belanden, waar het lichaam van een onherkenbaar verminkt jonge vrouw is gevonden.
Maar wat begint als een moordonderzoek zonder aanwijzingen, verandert in een zoektocht naar een onbekende vijand die een weerzinwekkend plan tot uitvoer wil brengen.

Achter de schermen wordt dus hard gewerkt, ook al mocht dat misschien niet zo lijken.

Veel leesplezier allemaal, ik ga snel weer verder lezen.

2 opmerkingen: