vrijdag 1 november 2013

De afgelopen maand, oktober 2013

Het is alweer november, de Herfst is nu echt aangebroken, sinds afgelopen weekend is de Wintertijd weer in gegaan en dat is goed te merken. Het is nu echt koud aan het worden en ’s avonds tijdens het eten is het alweer donker. Kortom de ideale tijd om heerlijk met een boekje op de bank weg te kruipen.

Oktober was wederom een drukke maand, die in het teken stond van de Herfstvakantie en de teenoperatie van mijn middelste dochter.
Mijn dochter is aan beide tenen geopereerd, een pijnlijke operatie, die noodzakelijk was. Ze liep al bijna een jaar met ontstoken tenen rond, die telkens weer opnieuw ontstoken raakten, telkens weer opnieuw antibiotica. Ze is er in maart al aan geopereerd, alleen toen gewoon bij de huisarts, helaas kwamen de klachten daarna weer net zo hard terug. Dus nu in het ziekenhuis bij de chirurg, met een speciale vloeistof zodat de nagel niet terug groeit en het probleem hopelijk verholpen is.
De beurzen zijn weer begonnen, dus zakelijk gezien wordt het nog drukker dan we het al hadden.

Gelukkig houd ik naast de drukte nog genoeg tijd over om te besteden aan mijn grote hobby, lezen.
De afgelopen maand las ik zeven boeken, waaronder een aantal mooie pareltjes.

Wat Odette niet vertelde (maar James allang wist) - 
Edward Kelsey Moore
De test - Joelle Charbonneau
Mijn man - Ontdekking- Jodi Ellen Malpas
Project Persefone. Het experiment - Michelle Gagnon
Schuilplaats - Linda Jansma
Vergeet mij niet - Anja Feliers
Glashard - Corine Hartman

Mijn favoriet van de maand oktober, pfff om eerlijk te zijn is het onmogelijk om te kiezen, stuk voor stuk zijn het geweldige boeken. Als ik dat toch moet kiezen dan ga ik voor Schuilplaats van Linda Jansma, echt wederom een topper, ik heb er enorm van genoten.
Gisteravond heb ik Glashard van Corine Hartman uitgelezen, deel twee van de Jessy Haider serie. Wederom een topper. Recensie volgt nog.

Deze maand mocht ik De test van Joelle Charbonneau testlezen, een bijzonder ervaring waar ik enorm van heb genoten.

Voor november staan er wederom een aantal mooie pareltjes op de NTL lijst.
De volgende boeken kunnen jullie nog verwachten:
Een obsessieve drang – Robert Thomson
Verdriet – Angelique Borgmeijer
Hotel mama – Thiery Thielemans
ALEX – Pierre Lemaitre

In november worden er weer tal van mooie boeken uitgebracht bij diverse uitgevers.
Onder andere Dekmantel van Loes den Hollander, Wintergast van Jet van Vuuren, ALEX van Pierre Lemaitre, Conflict het debuut van Susan Moonen, Schaduwdochter van Anita Larkens, VAL van Tupla M, Silber van Kerstin Gier, etc. Stuk voor stuk boeken waar ik naar uit kijk.


Veel leesplezier allemaal.

4 opmerkingen:

  1. Oh, brengt Jet van Vuuren nu ook 'winterthrillers' uit? :-) Leuk, dat wist ik niet. Hopla, verlanglijstje wordt weer wat langer. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een drukke maand. Nu hopen voor wat meer leesplezier en dat de tenen van je dochter nu dan eindelijk geen ontsteking meer krijgen.
    Ik kijk uit naar de maand november met je recensies.

    Debby
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is haar eerste Winter thriller en verschijnt rond 15 november 2013.
    Ben er erg benieuwd naar.
    Hahaha die verlanglijstjes puilen inmiddels uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om te horen Deb.
    Ik hoop echt dat het nu gedaan is met de ontstekingen, het heeft nu lang genoeg geduurd.
    Alleen wat denk je? Staat in het niet bij de operaties en ontstekingen hoor, maar ben ik net in Eindhoven keihard uitgegleden en op de grond gevallen, alles doet zeer en kan mijn been amper nog bewegen. Typisch weer iets voor mij.

    X
    Kat

    BeantwoordenVerwijderen