vrijdag 1 november 2013

ALEX - Pierre Lemaitre

Eind november verschijnt de thriller Alex van de Franse auteur Pierre Lemaitre.
Alex wordt omschreven als de belangrijkste thriller van 2013.
Terwijl ik de najaarscatalogus van Xander Uitgevers doorbladerde viel mijn oog direct op deze thriller, toen ik de omschrijving las was ik om, dit boek wil ik lezen.

Alex is het eerste deel van een trilogie rond commandant Camille Verhoeven.

Korte omschrijving en specificaties
Alex Prévost wordt bruut in elkaar geslagen in de straten van Parijs en ontvoerd in een witte bestelbus. Haar kidnapper lijkt maar één ding te willen: Alex langzaam en lijdend te zien sterven. Maar de bloedmooie en vindingrijke Alex heeft een volstrekt eigen moraal. Zij is allesbehalve een gewoon slachtoffer.

Commandant Camille Verhoeven heeft geen enkel aanknopingspunt. Hij heeft geen verdachte en geen spoor. De eigenzinnige commandant, die door eigen redenen diep geraakt wordt door dit misdrijf, levert een strijd tegen de klok.
Alex is een superieure ‘whydunnit’ en is met recht gedoopt tot internationale thrillersensatie van het jaar.

Het boek won de CWA International Dagger Award 2013.

Titel: Alex
Auteur: Pierre 
Lemaitre
Uitgever: Xander Uitgevers
Genre: Thriller
Verschenen: Eind november 2013
Beschikbaar: Paperback
ISBN: 9789401601689
Prijs: Introductieprijs tot 1 februari €15,-

Pierre
 Lemaitre
Pierre
 Lemaitre (1956) verwierf internationale faam als auteur van thrillers en misdaadromans. Zijn werk is vele malen bekroond.
Lemaitre woont in Parijs en schrijft ook voor film en televisie.

Ik kijk erg uit naar dit boek en kan niet wachten om erin te beginnen? Jij ook?

4 opmerkingen:

  1. Kan mij voorstellen dat je om was. Het lijkt mij ook wel een goed boek.
    Pff lijstjes met boeken word er lang.

    Fijn weekend Debby x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel herkenbaar, ik kom ook zoveel boeken tegen die ik graag zou willen lezen.
    Dit weekend is er een boekenfestijn in Eindhoven, allemaal boeken, zit in twijfel of ik zal gaan of niet? Lijkt me wel erg leuk.

    Thanks, jij ook een fijn weekend.

    X
    Kat

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je gaat naar de boekenfestijn alvast veel plezier! Kan je er nog meer bij zetten op het lijstje.

      Verwijderen
  3. Thanks.
    Mijn lijstje heb ik al klaar, nu nog zin vinden om te gaan. Dwz de zin is er wel, alleen mijn lijf wil ff niet meewerken.

    BeantwoordenVerwijderen