dinsdag 1 oktober 2013

De afgelopen maand september 2013

Het is alweer oktober, wat gaat de tijd toch ongelofelijk snel. Vooral de afgelopen maand is echt voorbij gevlogen. En dat is maar goed ook want het was een hele zware maand. Een maand die in teken stond van onze verhuizing. Een maand waarin ik voor mijn doen heel weinig gelezen heb. Inmiddels probeer ik de schade weer enigszins in te halen.

Vorige maand heb ik geen blogartikel over augustus online geplaatst. Ik had hem wel geschreven maar door de verhuizing die opeens eerder plaatsvond dan gepland hadden we tijdelijk geen internet en daardoor is het er niet van gekomen. Wat was dat afkicken zeg 4 dagen geen internet. We leven echt in een digitaal tijdperk waarin we niet meer zonder internet kunnen. Vooral zakelijk gezien was dat heel erg irritant. Gelukkig hebben we weer internet.

Inmiddels is na keihard werken ons oude huis eindelijk klaar. Er moest nog flink wat aan gebeuren en we zijn beide helemaal bekaf nu. Gisteren hebben we de allerlaatste spullen uit het huis gehaald en nu is het klaar. Donderdag is de eindinspectie en sleuteloverdracht en dan zijn we eindelijk van het oude huis af. Ik kan jullie vertellen dat dat een hele opluchting is.

Inmiddels wonen we alweer drie weken in onze nieuwe woning. Ook hier moet nog aardig wat gebeuren. Denk aan schilderen, plintjes van het laminaat leggen, spullen opruimen, etc.
Maar we hebben het allemaal goed naar onze zin, beter dan we het in het oude huis ooit hebben gehad.

De afgelopen maand las ik de volgende boeken:
Mijn man – Obsessie – Jodi Ellen Malpas recensie
Oogcontact – Fergus McNeill recensie
Disconnect – Juultje van den Nieuwenhof
Het Reservaat – Liselotte Stavorinus recensie

En ik ben momenteel bezig in Wat Odette niet vertelde (maar James allang wist) van Edward Kelsey Moore. Ondertussen ben ik aanbeland op bladzijde 220, nog een dikke 100 bladzijdes en dan heb ik het boek uit.

Mijn favoriet van deze boeken is toch wel Mijn man – Obsessie. Echt een geweldig boek! Je moet wel van het erotische genre houden. Inmiddels zijn deel 2 en 3 ook al uit en ligt deel 2 op mijn te wachten, ik kan niet wachten tot ik er eindelijk in kan gaan beginnen. Maar eerst ‘moeten’ er nog een paar andere boeken gelezen worden. Waar ik overigens ook heel veel zin in heb.

Van Disconnect heb ik geen recensie geschreven. Ik mocht dit boek samen met mijn dochter proeflezen.
Disconnect wordt pas volgend jaar uitgebracht.
Het was wederom een mooie ervaring om een boek te mogen lezen wat nog geen echt boek is.
Het is een echte Young Adult, een verhaal wat even moet bezinken, heftige onderwerpen. Zelf vind ik haar eerste boek Delete net wat beter.
Mijn dochter heeft enorm van Disconnect genoten, ze is er heel enthousiast over en vergelijkt haar met haar favoriete auteur Mel Wallis de Vries, een groot compliment. Het boek krijgt een 5 sterren waardering van haar.
Meer verklapt ik nog niet over het boek.

De boeken waarvan jullie deze maand recensies van kunnen verwachten heb ik gisteren al verklapt. Zie het blogartikel hierover.

Ook heel erg leuk om te vertellen. Afgelopen week kreeg ik een hele leuke mail van Saskia van Beautyfever. Ik heb Verkikkerd van Lisette Jonkman gewonnen. Echt super gaaf. Ik kan niet wachten tot ik het boek kan gaan lezen, kijk er enorm naar uit. Eerder las ik al Glazuur van Lisette en dat is echt een geweldig boek. Ik heb al een klein stukje geproefd van Verkikkerd door het korte verhaal Pizzageur & Maneschijn en dat smaakte beslist naar meer. Hiervan verschijnt ook nog een recensie op mijn blog, ik weet alleen nog niet wanneer.

Veel leesplezier allemaal.

5 opmerkingen:

  1. Ja, zonder internet is zo moeilijk! Echt zo wennen is dat. Zit jullie nu op een fijne plek? Ik ben zo benieuwd naar de boeken die deze maand komen en wat jij ervan vindt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Karlijn,

      Bedankt voor je leuke reactie.
      Was echt heel erg lastig zonder internet, dan merk je pas hoe afhankelijk je tegenwoordig van internet bent. En dat te bedenken dat we het vroeger helemaal niet hadden.
      Had wel internet op mijn telefoon, maar de verbinding is hier heel erg slecht dus dat schoot ook voor geen meter op.
      We hebben het heel erg naar onze zin in onze nieuwe woning, echt een verademing.

      Ik ben ook super benieuwd naar de nieuwe boeken, kan niet wachten om erin te beginnen.
      Vandaag het boek waar ik in bezig was uitgelezen dus ik kan aan een nieuwe beginnen. Ga nu starten in Mijn man - Ontdekking.

      Verwijderen
  2. Wat een gave blog heb je. Ik houd ook enorm van boeken lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Jess,

      Jij ook bedankt voor je leuke reactie, erg leuk om te lezen.
      Welk genre houdt jij het meeste van?

      Verwijderen
  3. Hopelijk zitten jullie nu stilaan op je plek. Veel leesplezier in oktober!

    BeantwoordenVerwijderen