maandag 16 september 2013

Liebster Award


Mijn collega boekenblogger Luna van Leesdame nomineerde mij en 9 andere collega boekenbloggers voor de Liebster Award. Thanks Luna.

Wat is dat nou de Liebster Award?
De Liebster Award is geen award zoals de titel wel doet vermoeden maar een tag voor bloggers, in dit geval voor boekenbloggers.
De Liebster Ward werd ooit in het leven geroepen om de wat kleinere/nieuwe/onbekendere blogs onder de aandacht te brengen.
Inmiddels is het gewoon een leuke tag die rond gaat op de blogs.
Door middel van een aantal vragen leer je de persoon achter de blog wat beter kennen.

De vragen

1. Zou je ooit van bloggen je werk willen maken?
Nou als dat zou kunnen zou dat wel heel erg leuk zijn. Iets doen wat je heel graag doet, lezen en bloggen en daar nog je werk van kunnen maken ook.
Er zijn genoeg beautybloggers die van bloggen hun werk hebben gemaakt. Maar of dat voor boekenbloggers ook is weggelegd? Ik denk het niet eerlijk gezegd.

2. Naast welk personage zou je wakker willen worden?
Recent heb ik deel 1 van de nieuwe erotische trilogie Mijn man gelezen. Jesse Ward is wel heel erg leuk, I like him, dus die komt wel in aanmerking.
Of wat denk je van Jon uit de Floor trilogie…

3. Welk boek wat zo populair is, vond jij de tegenvaller van het jaar?
Ik zie veel goede recensies voorbij komen van De perfecte vrouw van Emma Chapman en daar vond ik echt geen bal aan. Ik vond de spanning echt heel ver te zoeken. En Voor ik ga slapen van SJ Watson vond ik ook tegenvallen. Maar dat heb ik dus wel vaker wanneer andere mensen iets helemaal geweldig vinden, dat ik er dus of helemaal niks aan vind of een stuk minder enthousiast ben.

4. Wat heb jij opgegeven voor je blog?
Leestijd en vooral ook tvtijd. Doordat ik zoveel met lezen, bloggen en alles daarom heen bezig ben blijft er minder tijd over om ’s avonds op de bank dvd te kijken, wat ik voorheen altijd deed.

5. Bloggen of vloggen?
Deze vraag kan ik zonder na te denken heel simpel beantwoorden. Absoluut bloggen! Vloggen zul je mij niet zien doen, dat durf ik met bijna 100% zekerheid te zeggen. Ik sta altijd achter de camera en niet ervoor, ik houd er niet van om op foto of film te moeten, dus ik houd het lekker bij bloggen.
Wat niet wegneemt dat ik bijvoorbeeld de filmpjes van de beautybloggers wel heel leuk vind om te kijken. Gezellig samen met mijn dochters, die dat ook helemaal geweldig vinden.

6. Van welk kinderboek kreeg je na tig keer voorlezen nog steeds geen genoeg?
Mag het ook een boek zijn wat ik zelf gelezen heb? Want voorgelezen werd ik eigenlijk nooit. Recent heb ik het boek tijdens de verhuizing terug gevonden op zolder, helemaal verouderd, Mathilde van Roald Dahl. Helemaal geweldig vond ik het.

7. Waar shop jij het liefst kleding?
Ik heb helemaal niks met kleding en mode moet ik eerlijk bekennen. Het liefst loop ik thuis rond in een shirt wat fijn zit en een zachte joggingbroek of iets in die trend.
Kleding koop ik omdat het moet en waar ik het dan koop, net waar ze iets hebben wat ik leuk vind, maar vaak kom ik dan toch wel op de bekendere winkels uit Miss Etam, MS, C&A, H&M, etc. Online shoppen is nog beter hoef ik niet door de drukke winkelstraten. Want die drukte is aan mij al helemaal niet besteed. Laat mij maar lekker thuis op de bank met een goed boek…

8. Omschrijf je look?
Zo weinig als ik met kleding heb, des te meer heb ik met haar en make-up. Die kun je toch wel modern en vrouwelijk noemen.

9. Zet hieronder een afbeelding van een prentenboek wat de rest van je leven is bijgebleven:


Dat moet dan Rupsje Nooitgenoeg zijn, dat is me bijgebleven uit mijn vroege kindertijd.

10. Welk boek mag morgen al verfilmd worden en welke acteurs spelen daarin een rol?
Ai, dat is een lastige! Niet alle boekverfilmingen vind ik namelijk even goed, blijkbaar is dit heel lastig. En de acteurs casten is ook een kunst op zich, de meningen zijn daar nogal over verdeeld. De Mijn man trilogie lijkt me wel een goeie. En dan als acteurs hmmmmmm wie zouden goed als Jesse en Ava door kunnen gaan?
Voor Jesse zou ik David Paetkau uit Flashpoint wel erg leuk vinden of Alexander Skarsgård uit True Blood of wat dacht je van Stephen Amell uit Arrow, hmmmmmm. Chace Crawford uit Gossip Girl is ook niet verkeerd, maar beetje jong voor de rol denk ik.
En dan voor Ava Hannah Simone uit New Girl of Katie Cassidy uit Arrow of Shay Mitchell uit Pretty Little Liars of Blake Lively met donker haar uit Gossip Girl.

4 opmerkingen:

  1. Leuke antwoorden Kat! Heb zowat dezelfde 'kledingstyle' als de jouwe. Geen dus ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thanks :-)
    Geweldig Westmus, zelfde leessmaak en zelfde kledingsmaak :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke antwoorden! Ik ben juist helemaal het tegenovergestelde met kleding... soms wel onhandig!

    BeantwoordenVerwijderen