vrijdag 12 juli 2013

Boekrecensie De sluwe verleider - Nynke Laanstra


Titel: De sluwe verleider
Auteur: Nynke Laanstra
Uitgever:
Booklight
Genre:
Erotische thriller
Verschenen:
Juni 2013
Beschikbaar:
Paperback en Ebook
ISBN:
9789491472312 en 9789491472329
Pagina’s:
246
Waardering:
5/5


Nynke Laanstra
Nynke Laanstra (Leeuwarden, 1965) creëert sinds haar prille jeugd verhalen. Een ziekenhuisbed was haar decor en podium. Haar passie heeft ze omgezet in een misse: ze wil nog steeds vertellen, iets teweegbrengen, universele thema’s afstoffen, altijd op zoek nar de controverse.
In 2009 won Laanstra de 4e prijs bij een internationale schrijfwedstrijd. De losbandige vrouw is haar debuut.

Korte samenvatting
‘’Wat doe je als je dochter in de greep lijkt van een sluwe verleider? Dan breek je! Wat doe je als blijkt dat hij deelgenoot is van je duistere geheim? Dan grijp je in! Maar wat als je ontdekt dat de affaire van je dochter wordt aangestuurd door de brute folteraar uit je verleden? Dan breekt de hel los!
Eva, dochter van Fien Meijer en Wim Bolhuis, geniet intens van het bruisende studentenleven. Ze ontmoet Aleck, een veelbelovend fotograaf, met wie ze een onstuimige relatie krijgt. Fien vertrouwt het niet, gaat op onderzoek uit en komt gevaarlijk dicht bij de inktzwarte waarheid. Wie is Aleck, wat is zijn geheim? Hoe nobel en oprecht is zijn liefde voor Eva?
Een indringend verhaal over opdoemende schaduwen uit het verleden en een verzengende affaire met helse gevolgen.

De sluwe verleider is het meeslepende vervolg op het spraakmakende debuut De losbandige vrouw. Het is het tweede deel van de Geloof-hoop-liefde-trilogie.’’

Boektrailer De sluwe verleider



Waar gaat het boek over
De sluwe verleider begint met een terugblik op deel 1 van de trilogie De losbandige vrouw. 

De losbandige vrouw eindigt met de gruwelijke dreiging van Lars ‘’Eva is zestien jaar toch? Een mooi teer popje. Een welkome aanwinst voor mijn collectie’’ en de daarop volgende revanche van Fien.

De sluwe verleider speelt zich twee jaar later af, twee jaar waarin veel gebeurd is.
De relatie van Fien en Wim was niet meer te redden en een scheiding was het gevolg. Eva en Pleun kennen de werkelijke reden van de scheiding van hun ouders niet en snappen er dan ook niks van.
Dochter Eva is inmiddels een prachtige jongedame van 18 jaar, woont zelfstandig en studeert. Tot haar grote ergernis woont haar vader wel erg dichtbij.
Wim lijkt het nog steeds moeilijk te hebben met de scheiding en zoekt volgens zijn dochters troost bij drank en jonge vrouwen.

Fien doet hard haar best om haar leven weer op te pakken, maar worstelt met angst en schuldgevoelens.
Nu haar contract bij luxe verzorgingshuis Carpe Diem niet wordt verlengd start ze met een nieuwe uitdaging, een dependance van Carpe Diem maar dan voor de minderbedeelden verzorgingshuis Huize Weltevree.
Fien lijkt te hebben afgerekend met de spoken uit haar verleden en er lijkt zelfs een band tussen haar en mevrouw McCormick alias mevrouw Woudstra (Koudstra) te ontstaan.
Maar dan overlijdt mevrouw McCormick onder verdachte omstandigheden. En tot overmaat van ramp en tot grote woede van McCormick’s familie wordt Fien aanwezen als  executeur afwikkelingsbewindvoerder om ervoor te zorgen dat haar laatste wens wordt waargemaakt.
Waarom moest McCormick dood? Weet Fien hier meer van of wordt ze erin geluisd?

Fien is in de veronderstelling dat Lars als kasplantje door het leven gaat. Privédetective van Susteren heeft haar destijds verzekerd dat Lars en consorten haar geen pijn meer konden doen.
Wat Fien niet weet is dat Lars na een intensieve behandeling in het Buitenland weer terug is. Hij zit vol woede en haat, niemand kan hem ongestraft verlaten, verminken en voor dood achter laten. Zijn missie is wraak! Deze wraakgedachten hielden hem op de been. Fien’s hart moet voor eeuwig bloeden. Hij is gevaarlijker dan ooit.
Hij heeft zijn zinnen gezet op het allerbelangrijkste uit Fien’s leven, haar dochter Eva. Hij heeft duistere alles verwoestende plannen met haar.
Hiervoor wordt grof geschut ingezet, de sluwe verleider Aleck.
Eva valt als een blok voor de knappe Aleck en hij voor haar, er ontstaat een mooie relatie, maar zijn zijn gevoelens wel zo oprecht?

Dan komt Fien het filmpje van Eva’s optreden onder ogen en ziet wel heel bekende laarzen. Alle twijfels slaan toe, wat als van Susteren het niet bij het juiste eind had?
Begint de nachtmerrie weer opnieuw? Is hij terug om zijn dreigement waar te maken?
Fien heeft maar één doel voor ogen het veilig stellen van haar dochter.

Het onmogelijke gebeurt, twee vijanden slaan de handen ineen en vormen samen een front.
Er ontstaat een levensgevaarlijke situatie met gevaar voor eigen leven.
Hoe gaat dit aflopen? 

Mening
Vorige week ontving ik een hele leuke email van auteur Nynke Laanstra, ik mag haar boeken De losbandige vrouw en haar nieuwste boek welke recent is uitgebracht De sluwe verleider recenseren, hoe gaaf is dat!
Ik ben er heel erg blij mee, ik vind het erg lief en ben er natuurlijk super trots op dat ik dit mag doen.

Bedankt Nynke Laanstra en uitgever Booklight voor deze prachtige boeken.

Afgelopen week las ik De losbandige vrouw van Nynke Laanstra en daar ben ik razend enthousiast over. Mijn recensie over De losbandige vrouw vindt je hier. Ik ben direct aan deel twee De sluwe verleider begonnen.
De losbandige vrouw en De sluwe verleider behoren tot de Geloof-Hoop-Liefde Trilogie. Het derde deel komt later dit jaar uit. En ik kan niet wachten tot het zover is moet ik zeggen.
Ook over De sluwe verleider ben ik enorm enthousiast, zo mogelijk nog enthousiaster dan over De losbandige vrouw.

De sluwe verleider heeft een prachtige cover.
Het boek bestaat uit hoofdstukken die afwisselend geschreven zijn vanuit de hoofdpersonen Lars, Fien, Aleck en Eva. Dit zorgt voor extra spanning in het boek. Ik heb dit als prettig ervaren, op deze manier krijg je van alle hoofdpersonen net wat extra’s mee, waardoor je meer te weten komt.

Eva en Aleck zijn mijn favoriete personages. 
De sluwe verleider begint al direct lekker spannend en ook het laatste stuk van het boek is erg spannend, hierdoor ga je nog sneller lezen. Ik moest nog ongeveer 46 pagina’s lezen en moest eigenlijk gaan slapen maar eerst moest het boek uit.
Het boek heeft net als De losbandige vrouw een open einde, maar dat is logisch aangezien het een trilogie is en er nog een derde deel aankomt.
Het einde van het boek is super spannend, wat doet hunkeren naar het vervolg.
Net als het eerste deel, bevat ook het tweede deel niet alleen spanning en erotiek maar ook aan de nodige humor en emoties is gedacht.
De sluwe verleider bevat naar mijn mening meer erotische scènes dan De losbandige vrouw, maar daar heb ik absoluut geen problemen mee, integendeel. De erotische scènes zijn heel mooi omschreven.
 

De sluwe verleider wordt echt geen moment saai, ik heb er enorm van genoten.

Nynke Laanstra heeft echt een heerlijke schrijfstijl waar ik enorm van geniet. Woorden en zinnen sluiten mooi op elkaar aan en kloppen precies.

Ook De sluwe verleider leest weer als een trein, eenmaal begonnen met lezen zat ik direct weer in het verhaal en vloog door de bladzijdes heen, ik wilde alleen maar door blijven lezen en had het boek dat ook vrij snel uit en daarna zat ik weer te balen dat ik het alweer uit had. Toen ik aan De losbandige vrouw begon wist ik dat ik De sluwe verleider nog had liggen, maar nu ik ook deze uit heb zal ik moeten wachten tot Nynke’s volgende boek uitkomt en dat duurt toch wel heel erg lang als je er naar uitkijkt.

Waar ik nu toch wel heel benieuwd naar ben is hoe oud is Kjell nu eigenlijk? Ouder dan Eva dat is meer dan duidelijk. Tja, ik ben en blijf nieuwsgierig.
 


De sluwe verleider, een waardig vervolg op De losbandige vrouw, verveelt geen seconde, een absolute aanrader!

Ik kijk uit naar het derde deel van deze fantastische trilogie en kan niet wachten tot het zover is.
 

Waardering
5/5

Bron
Website Nynke Laanstra en website Booklight

4 opmerkingen:

  1. Ik word echt heel erg enthousiast over dit boek na het lezen van je recensie.
    Leuk dat je je hebt opgegeven voor de Leesmarathon. Ik hoop dat je een hele toffe leesweek zult hebben, en kijk nu al uit naar de recensies van de boeken die je in marathonweek leest ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Joany,

    Bedankt voor je leuke reactie.
    Boek is echt een aanrader.

    Ben ook heel benieuwd naar de Leesmarathon.

    Groet,
    Kat

    BeantwoordenVerwijderen