vrijdag 5 juli 2013

Boekrecensie De extase van Floor - Renee van Amstel

Titel: De extase van Floor
Auteur:
Renee van Amstel
Uitgever:
Karakter
Genre:
Erotische roman
Verschenen:
Juli 2013
Beschikbaar:
Paperback en Ebook
ISBN:
9789045205823 en 9789045206028
Pagina’s: 240
Waardering:
5/5

Renee van Amstel
Renee van Amstel is auteur van de erotische romans De overgave van Floor, eind november 2012, het vervolg Het spel van Floor, eind maart 2013 en het derde en laatste deel De extase van Floor, juli 2013 uitgebracht door Karakter Uitgevers.
Renee houdt van reizen, kookt en eet graag, gaat liever naar de kroeg dan naar een club, leest van alles en is dol op spannende dingen. Dat laatste heeft hij gemeen met Floor. Het kan Floor niet spannend genoeg zijn.
Recent werd bekend dat Renee van Asmtel geen vrouw is (wat de naam wel doet vermoeden) maar een man, Renee is eigenlijk René Brouwer en is bekend van o.a. het boek De vrouw van de ambassadeur.

Korte samenvatting
‘’Floor heeft ontdekt dat ze nog gevoelens koestert voor haar ex Rick en heeft daarom, met instemming van Jon, ook Rick toegelaten in haar liefdesleven. Ze geniet van haar twee mannen, beiden Dom, en hun soms ongenadige manier om haar lief te hebben. Maar dat niet alleen, ze constateert verbaasd dat zij maar al te graag – in opdracht van Rick – op zich geboden laat worden, waarna ze zich een halfuur moet overgeven aan de spannende wensen van de hoogste bieder.

Dan gebeuren er rare dingen. Er hangt een enkele en bebloede handboei aan haar deur en ze ontvangt een dreigbrief. Tegelijkertijd gaat ze zich meer en meer afvragen of haar toenemende behoefte om zich, als sub, volledig en zonder beperkingen ter beschikking te stellen aan een Dom, wel te rijmen is met haar liefde voor twee mannen. Er dringt zich een onmogelijke keuze op, die voelt als een keuze tussen liefde en haar behoefte aan submission.’’

Waar gaat het boek over
De extase van Floor gaat verder waar deel 2 Het spel van Floor geëindigd is.
Floor heeft nog steeds gevoelens voor Rick, het is haar ondanks dat ze haar vertrouwen in Rick destijds volledig kwijtgeraakt is nooit gelukt om Rick uit haar hoofd te zetten. Ook therapeut Marjorie heeft haar daar niet bij kunnen helpen.
Floor heeft nu een polyamoreuze relatie met Jon en Rick, iets wat ze zich vooraf nooit voor had kunnen stellen.
Jon heeft zelf ervaring met polyamorie en geeft haar alle ruimte die ze nodig heeft om te voelen en te ontdekken.

Polyamorie is een levenswijze waarbij het mogelijk is om van meer dan één persoon tegelijk te houden en daar een relatie mee te hebben.
Floors leven is completer nu ze weer samen is met Rick, ze geniet volop van haar twee DOMinante mannen.
De lieve blonde Jon die haar in extase kan brengen met Shibari (een Japanse bondagetechniek met touwen en knoopvaardigheden) welke hij geweldig beheerst en die haar alle ruimte geeft. En de veeleisende jaloerse Rick, de man die haar tot slavin heeft gemaakt. Die haar wil bezitten, haar totale overgave wil.
Floor heeft het prima naar haar zin op haar werk bij het glossy tijdschrift WAN, waar ze als marketingmanager werkt.

Alles verloopt voorspoedig en dan gebeuren er opeens rare dingen in haar leven. Bij thuiskomt van een BDSM feestje treft Floor een onaangename verrassing aan haar voordeur, er hangt er opeens een halve handboei waar het bloed vanaf druipt aan haar voordeur. En ze ontvangt vreemde post met krankzinnige beangstigende teksten van een onbekende afzender. Wie heeft het op haar voorzien? En waarom? Loopt Floor gevaar?
De schrik zit er goed in en de twijfels slaan toe. Als ik geen sub was geweest, dan had er nu geen handboei in het trappenhuis gehangen. Waarom ben ik eigenlijk een sub? En kun je als submissive wel een polyamoreuze relatie met twee mannen hebben?

En alsof Floor nog niet genoeg had aan haar eigen zorgen en twijfels kunnen haar ouders opeens niet meer samen door één deur en wordt Floor opgezadeld met hun problemen. En wordt ze door vriendin Jasmijn gebombardeerd tot ceremoniemeester en voorzitter van het organisatiecomité voor de bruiloft van Jasmijn en Lex.

En dan dringt zich een onmogelijke keuze op, de keuze tussen liefde en het enorme verlangen om een submissive te zijn.

Mening
Afgelopen dinsdag zat er een hele leuke verrassing in mijn postbus, het boek De extase van Floor. Het boek is mij aangeboden door auteur Renee van Amstel en Karakter Uitgevers, waar ik heel blij mee ben en wil zowel Renee van Amstel als Karakter Uitgevers hier hartelijk voor bedanken.
Ik ben erg enthousiast over de Floor trilogie en keek enorm uit naar het derde deel. Ik heb gelijk alles aan de kant geschoven en ben ’s avonds direct gestart met lezen.

De extase van Floor is het derde en laatste deel van de Floor trilogie.
Eerder las ik al deel 1 De overgave van Floor en deel 2 Het spel van Floor met veel plezier. Mijn recensie van het spel van Floor kun je hier lezen.
De extase van Floor is ondanks dat het deel 3 van een trilogie is eventueel los leesbaar, Renee van Amstel zorgt ervoor dat je je goed in het verhaal kunt verdiepen en het goed kunt volgen, maar ik adviseer je om toch eerst deel 1 en 2 te lezen. Al was het alleen maar om het feit dat je anders twee prachtige boeken aan je voorbij laat gaan, welke zorgen voor een aantal uur heerlijk leesplezier.

De extase van Floor heeft een prachtige cover.
Het boek bestaat uit korte makkelijk lezende hoofdstukken. Renee van Amstel heeft een fijne schrijfstijl.
De extase van Floor start met een spannende broeiende proloog, waardoor je direct verder wilt blijven lezen.
Vanaf de eerste bladzijde voelde het verhaal direct weer vertrouwd, ik zat meteen lekker in het verhaal, voor ik het in de gaten had al ik de eerste 50 pagina’s alweer gelezen.
Het is dat ik ook nog andere bezigheden had en een mens ook moet slapen anders had ik het boek in een ruk uitgelezen.

De extase van Floor bevat naast prachtige geloofwaardig omschreven erotische scènes ook humor (ik heb regelmatig hardop zitten lachen), liefde en een onderhuidse spanning.
De emoties in het boek zijn mooi en voelbaar beschreven. Ik kreeg zelfs tranen in mijn ogen aan het einde van het boek en voelde echt met Floor mee. Stiekem vond ik haar keuze ook wel heel erg jammer.
Ik heb enorm van het boek genoten.

Vanaf de proloog vraag je je af wie de onaangename verrassing voor Floor heeft achtergelaten aan haar voordeur? Wie heeft het gedaan? Waarom? Wat is hier de bedoeling van? Loopt Floor gevaar? Dit levert een bepaalde spanning op, het boek blijft tot bijna aan het einde toe spannend, de lezer wordt lang in spannend gehouden door de auteur.
De extase van Floor  zou m.i. ook een erotische thriller genoemd mogen worden.

Op de cover staat Beter dan Vijftig Tinten. Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn!
De Floor trilogie is een mooie geloofwaardige reeks met bijzondere menselijke personages waardoor je je als lezer met ze verbonden voelt. Waarin de erotische scenes mooi omschreven zijn.

Een leuk weetje, Sebastianus van Stichtinginfo BDSM uit De extase van Floor bestaat echt. Hij heeft de vragen van Floor ook echt beantwoord.

Jammer dat De extase van Floor het laatste deel van de Floor trilogie is, maar aan al het goede komt een eind, dus ook aan deze trilogie.
De Floor trilogie heeft een bijzondere indruk op me achter gelaten.
Ik kijk uit naar de volgende boeken van Renee van Amstel.

De extase van Floor, misschien wel het beste deel van alle drie de delen. Renee van Amstel heeft weer een top boek afgeleverd, een absolute aanrader!

Waardering
5/5

Bron
Website Renee van Amstel en Karakter Uitgevers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten