maandag 20 mei 2013

Geraakt


Titel: Geraakt
Auteur:
Els Ruiters
Uitgever:
De Crime Compagnie
Genre:
Thriller
Verschenen:
Juli 2012
Beschikbaar:
Paperback en Ebook
ISBN:
9789461090478 en 9789461090560
Pagina’s:
300

Els Ruiters
Els Ruiters (Eindhoven, 1964) debuteerde in 2005 met het jeugdboek De Drakenmeester. Dat droomdebuut was het begin van een reeks boeken over uitlopende onderwerpen en voor totaal verschillende doelgroepen. Els schrijft afwisselend voor zowel kinderen als voor young adults. Daar blijft het echter niet bij. Naast de jeugdboeken en de romantische fictie komt daar nu het crimegenre bij. Ze is altijd op zoek naar iets nieuws, iets anders om het schrijven voor zichzelf uitdagend te houden. 
Els woont in Eindhoven, is getrouwd en heeft twee volwassen dochters. Ze werkt bij een reclamebureau en heeft zelf een kleine grafische studio. Naast haar werk en het schrijven maakt ze tijd vrij om saxofoon te spelen. Ze houdt van lezen, verdiept zich met plezier in grafische software en kijkt op z'n tijd graag naar een film.

Waar gaat het boek over
“Als jaloezie de overhand krijgt

Rechercheur Ava van Amstel is compleet van de kaart door het nieuws dat haar partner Danny een motorongeluk heeft gehad en in coma ligt. Haar humeur daalt helemaal tot een dieptepunt als ze hoort dat de piepjonge, maar knappe Robert Welsman haar nieuwe partner wordt. Samen moeten ze de vermissing van de 15-jarige Merel Opdam oplossen. Een zaak die gecompliceerder is dan ze in eerste instantie dacht. Kan Ava haar vooroordelen opzij zetten en deze zaak tot een goed einde brengen? En wat speelt er eigenlijk tussen haar en Danny?
Wanneer een 15-jarig meisje wordt vermist, stort rechercheur Van Amstel zich op de zaak. Al snel wordt duidelijk dat niet iedereen het populaire meisje even leuk vindt. Wat heeft dat ex-vriendje te maken met de verdwijning? En wat voor informatie circuleert er op Facebook en Hyves? Of is Merel toch gewoon zelf vertrokken zonder bericht achter te laten?”

Geraakt is een thriller en begint met een spannende proloog die meteen nieuwsgierigheid wekt.
Het boek bestaat uit 20 hoofdstukken, die in een soort van dagboek verhaal geschreven zijn. Het verhaal begint na de proloog op dinsdagochtend om 10.30 uur.

Mening
Els Ruiters is een bekende chicklitschrijfster, ik heb bijna al haar chicklits gelezen, met veel plezier.
Toen ik hoorde dat ze een thriller had gelezen werd ik gelijk nieuwsgierig naar dit boek, dit boek wilde ik heel graag lezen.
Geraakt is het thrillerdebuut van Els Ruiters en wat voor debuut! Wauw,wat een goed boek is dit! Over haar chicklits was ik al enthousiast, maar over deze thriller ben ik nog veel enthousiaster, dit genre ligt haar zo mogelijk nog beter.
De kaft van het boek vind ik erg mooi.
Het boek begint al gelijk met een spannende proloog. Wat is er gebeurd?
Eenmaal in het boek begonnen, dan is wegleggen geen optie meer, het verhaal heeft je gelijk in zijn greep waardoor je door wilt blijven lezen.
Wat resulteerde in het feit dat ik het boek razend snel uit had en daarna achter bleef met een katergevoel, balend dat het boek uit was.
Els Ruiters heeft een prettige schrijfstijl en heeft boeiende karakters in haar thriller neergezet, vooral hoofdpersonage Ava vind ik erg leuk. De combinatie van triller, de spanning en chicklit in dit boek is wat mij betreft een ideale combinatie.
Het boek leest heerlijk weg, is spannend en werkt verslavend en heeft bovendien een goed verhaal, wat wil je nog meer? Ik ben fan.
Inmiddels is Verborgen verleden, de tweede thriller van Els Ruiters, het vervolg op Geraakt, met Ava van Amstel in de hoofdrol, in maart dit jaar uitgebracht. Ik ben erg nieuwsgierig naar dit boek.


Geraakt, een absolute aanrader!

Waardering
5/5

Bron
Website De Crime Compagnie en website Els Ruiters

Geen opmerkingen:

Een reactie posten